Tujuan asal blog ini ditubuhkan adalah untuk membantu pembaca berjimat namun masih boleh mencapai impian mereka di saat krisis ekonomi melanda negara. Save is not forget a fun things in life, we still spend but in reasonable cost. Price list dan costing sengaja dimasukkan di dalam entry untuk memberi gambaran kepada pembaca sejauh mana penjimatan yang boleh dilakukan dalam perbelanjaan harian mereka di Malaysia. Semoga dengan perkongsian ini dan blog seumpamanya akan memberi manfaat besar kepada pembaca, seterusnya mengubah taraf hidup mereka kepada lebih baik, insya Allah.

Semua kandungan blog ini adalah Hak Cipta Terpelihara. Sebarang kegiatan yang disyaki plagiatrisme akan dilaporkan serta-merta kepada SKMM. Dah pernah berlaku, I really meant it.

Popular Posts

Friday 3 April 2020

Beauty hacks that u supposed to practice in your daily life

Masker Rambut di Rumah

Jika kamu mempunyai banyak masa terluang-hingga buntu apa perlu dilakukan, apa kata jika kamu menambah kilau pada rambut yang mungkin sudah mula kelihatan kusam.

Bahan-bahannya: Separuh avocado (separuh lagi boleh dibuat salad), minyak zaiton & soda bikarbonat. Kisar bahan ini sehingga lumat, dan lurutkan lembut pada rambut. Pastikan sapuannya rata pada seluruh kepala. Biarkan anggaran 15 minit, dan bilas. Siap! Rambut kamu kini jauh lebih cantik-dan bersinar!



Perapi Rambut di Rumah 

Sepanjang Covid-19 ni rambut saya dah macam dawai kokot, haha.. sebenarnya perapi yang paling berkesan adalah di belakang rumah atau di dapur je! Untuk rambut licin lurus secara sihat, ambil sebiji kelapa & kisar di mesin kelapa untuk dapatkan secawan santan (perah, tapis & perah lagi). 

Campurkan perahan sebiji limau nipis dan simpankan di dalam peti ais sehingga ia membentuk lapisan pekat (cream) di atasnya. Sapukan pada rambut dan kulit kepala, balut dengan tuala panas dan biarkan selama satu jam. Lakukan 3 kali seminggu dan kamu dapati rambut semakin lurus dan licin

No comments:

Post a Comment

Kalau suka tinggalkan komen =)