Tujuan asal blog ini ditubuhkan adalah untuk membantu pembaca berjimat namun masih boleh mencapai impian mereka di saat krisis ekonomi melanda negara. Save is not forget a fun things in life, we still spend but in reasonable cost. Price list dan costing sengaja dimasukkan di dalam entry untuk memberi gambaran kepada pembaca sejauh mana penjimatan yang boleh dilakukan dalam perbelanjaan harian mereka di Malaysia. Semoga dengan perkongsian ini dan blog seumpamanya akan memberi manfaat besar kepada pembaca, seterusnya mengubah taraf hidup mereka kepada lebih baik, insya Allah.

Semua kandungan blog ini adalah Hak Cipta Terpelihara. Sebarang kegiatan yang disyaki plagiatrisme akan dilaporkan serta-merta kepada SKMM. Dah pernah berlaku, I really meant it.

Popular Posts

Thursday 24 October 2013

Rak Kasut macam IKEA but better that that =)

Ingat lagi tak entry saya beli Mirror Jewellery Cabinet di blog yang lepas? Sekarang saya masih lagi meneruskan kegilaan terhadap 2 in 1 furniture ni =P

Kronologinya mula-mula nak beli rak kasut TRONES Ikea yang berharga RM99 ni. Dulu RM116 masa aku survey, sekarang dah turun harga.

Ataupun STALL shoe cabinet... tapi tak jadi. Sebabnya:-

1. TRONES tu designnya tak sesuai untuk ruang tamu tapi sesuai untuk temporary storage atau kat luar rumah je.

2. Rak kedua tu agak mahal harganya iaitu mencecah RM500 dengan 3 compartment. Not worth it.

Then tiba-tiba ternampak pulak satu space saving shoe rack ni di  WEBSITE DISKAUN dengan harga RM 388. 

Best kan? dengan harga RM 388 boleh dapat 5 compartment kasut dan ada cermin untuk tampil lebih mewah. 1 compartment boleh muat 3 pasang kasut.. OK lah, praktikal. Design pun tinggi, tapi kalau ada satu lagi compartment di atas lagi bagus sebab jimat space boleh isi lagi banyak kasut =)

Lepas tekan button ''BUY'' tunggu je lah perabot dihantar sampai ke rumah =)

Ini cerminnya.. Perabot kena pasang sendiri ek. 

Kalau tak reti pasang kena upah orang untuk pasang sebab nak pasang cermin ni memang agak rumit sikit. Lebih kurang 2 jam jugak.

 
Akhir sekali korang kena drill ke dinding supaya teguh melekap (wall mountain). Kalau tak bahaya woo boleh jatuh menyembah bumi.. pasni kita buat entry pasal Black & Decker pulak ek

Inilah hasilnya. 

Satu compartment boleh isi 3 pasang kasut, jadi kapasiti 2 in 1 Mirror Shoe Cabinet ialah 15 pasang.


Letak tepi pintu senang nak ambik kasut sebelum keluar rumah. Sesambil tu boleh posing tengok mana satu kasut yang sesuai =)





3 comments:

  1. 2 in 1? bestnye!!

    *skrg di Hartamas?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kemas & cantik. Sgt berminat utk dptkn...boleh bg pendapat mcm mne nk beli shoe rack ni.

      Delete
  2. Salam, leh pm saya01727881, i need this

    ReplyDelete

Kalau suka tinggalkan komen =)